Er Instagram og LinkedIn noget for en maskinstation?

Er det virkelig nødvendigt at være på de sociale medier? Og hvilke platforme skal vi satse på? Det er nogle af de spørgsmål, som Egekærslund fik svar på, da de i foråret 2021 fik analyseret virksomheden og lavet en kommunikations- og markedsføringsstrategi.  

Helle Lundsgaard, ejer af Egekærslund fortæller: ”Jeg har ofte været i tvivl om hvorvidt vi brugte vores markedsføringskroner rigtigt. Var det værd at betale en dyr annonce i et landbrugsblad eller deltage på en messe, eller skulle vi hellere bruge pengene på nogle opslag på de sociale medier? Vi har i mange år blot fortsat med at gøre som vi plejede, selvom vi ikke vidste, om vi ramte de målgrupper vi ønskede.” 
Gennem diverse interviews og analyser er Egekærslund blevet klogere på deres kunder og deres adfærd på forskellige medieplatforme. Samtidig har virksomheden kigget indad for at stille skarpt på egne produkter og styrker i forhold til konkurrenterne. 
”Vi har valgt at være både på Facebook, Instagram og LinkedIn, fordi det giver rigtig god mening i forhold til vores kunder og vores samlede branding af virksomheden. Det havde jeg ikke troet for bare et halvt år siden, men det giver rigtig god mening, og jeg synes faktisk, at det er spændende at arbejde med”.
 

pic